بیماران قلبی در ایران جوانتر میشوند چرا سن سکته قلبی در کشور ما همچنان سیر نزولی دارد؟ چرا آمار مرگومیر جوانان بر اثر سکته قلبی، در چند سال اخیر، آنقدر بالا رفته که بیماری قلبی دیگر فقط گریبان افراد بالای 40 و 50 سال را نمیگیرد؟
جام جم آنلاین: حتی سازمان بهداشت جهانی، چندی پیش درباره بیماریهای قلبی جوانان هشدار داد. این سازمان، عوامل محیطی و اقتصادی، استرس کاری و خانوادگی، آلودگی هوا و کم شدن سلامت روانی افراد در عصر حاضر را مهمترین دلایل ابتلای جوانان به ناراحتیهای قلبی ـ عروقی اعلام کرده است. این پدیده در کشور ما نیز روند نگرانکنندهای را طی کرده تا جایی که ما را بر آن داشت تا به بهانه روزجهانی قلب، عوامل موثر بر بروز چنین روندی را از نگاه متخصصان قلب و عروق بررسی کنیم .
دکتر محراب مرزبان، فوقتخصص قلب با اشاره به این که میانگین سن ابتلا به بیماریهای عروق کرونر در دنیا در مردان 65 سالگی و در زنان 68 سالگی و در ایران 10 سال کمتر است، به جامجم میگوید: البته میزان بیماریهای عروق کرونر در 20 سال گذشته در کشورمان رو به افزایش و سن ابتلا نیز کاهش یافته است که دلایل مختلفی دارد و البته همه شناخته شده نیست، اما بی شک،تغییر الگوی زندگی، استرس محیطی، آلودگی زیستمحیطی، کمتحرکی، تغذیه نامناسب، مصرف سیگار و عدم کنترل صحیح عوامل خطر از علل عمده چنین روندی محسوب میشود.
دکتر مریم مهرپویا، متخصص قلب و عروق نیز معتقد است، استعمال سیگار، مصرف زیاد قند و نمک، چاقی، فستفودها، دیابت، استرس و آلودگی هوا از مهمترین عواملی هستند که میتوانند فرد را به بیماریهای قلبی ـ عروقی مبتلا کنند.
جوانها از بیماریهای قلبی پیشگیری نمیکنند
دفتر معرفت...
ما را در سایت دفتر معرفت دنبال میکنید
برچسب: بیماران قلبی چه بخورند,بیماران قلبی,بیماران قلبی عروقی,بیماران قلبی و هواپیما,بیماران قلبی چه غذایی بخورند,بیماران قلبی و روزه گرفتن,بیماران قلبی زایمان طبیعی,بیماران قلبی و ورزش,بیماران قلبی و دندانپزشکی,بیماران قلبی چه غذاهایی نباید بخورند, نویسنده: بازدید: 1 تاريخ: جمعه 9 مهر 1395 ساعت: 9:38